Dla ucznia
Dla rodzica
Pomoc i opieka
ZPB Innowacje
- Szczegóły
- Opublikowano: 18.07.2012 22:07
W Zespole Szkół w Młynarach od dwóch lat realizowany jest Projekt pt: „Zajęcia praktyczno-badawcze - INNOWACJE”. Inicjatorem pilotażowego programu wdrożenia nowego przedmiotu w szkołach podstawowych i gimnazjach jest Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Kulturalno –Oświatowych Euro- Link. Projekt realizowany jest w partnerstwie formalnym z Uniwersytetem Gdańskim oraz partnerstwie wspierającym, na które składa się współpraca z przedstawicielami placówek oświatowych zaangażowanych w realizację Projektu. Są to:
· Szkoła Podstawowa Nr 9 w Elblągu
· Szkoła Podstawowa Nr 21 w Elblągu
· Zespół Szkół Nr 1 w Elblągu, w skład którego wchodzą SP Nr 11 i Gimnazjum Nr 4
· Gimnazjum Nr 1 w Elblągu
· Gimnazjum Nr 2 w Elblągu
· Zespół Szkól Powszechnych w Pasłęku, w skład którego wchodzą SP Nr 3 i Gimnazjum Nr 2
· Zespół Szkół w Młynarach, w skład którego wchodzą Szkoła Podstawowa i Gimnazjum.
Część dydaktyczna projektu realizowana jest w okresie od 01.05.2011 do 30.06.2013 i składa się z następujących etapów:
· Etap 1- część wstępna ( maj-czerwiec 2011 )
· Etap 2- ( wrzesień 2011- czerwiec 2012 )
· Etap 3- ( wrzesień 2012 – czerwiec 2013 )
Podczas Etapu 2 Projektu realizowano dodatkowe zajęcia dydaktyczne dla uczniów klas V-VI szkoły podstawowej, których celem było kształtowanie umiejętności praktyczno- badawczych z zakresu przedmiotu szkolnego przyroda i przedmiotów szkolnych: biologia, fizyka, chemia dla uczniów kl.I-III gimnazjum. Kontynuacja tego typu zajęć rozpocznie się od września 2012 r. w trakcie realizacji Etapu 3.
Na zajęciach wprowadzane są metody aktywizujące, metody projektu, doświadczeń, prac badawczych, eksperymentów, pokazów i prezentacji dokonywanych przez Beneficjentów. Wszystko to po to, aby uczniowie mieli możliwość całościowego poznawania świata przyrody. Wiele ciekawostek, zjawisk i tajemnic zachodzących wokół nas, uczeń będzie miał możliwość odkrywania samodzielnie, w oparciu o własne spostrzeżenia. Zajęcia praktyczne połączone z poznawaniem i wyjaśnianiem zjawisk przyrodniczych, czynią naukę przystępną, zrozumiałą i ciekawą. Dziecko często nie dostrzega i nie rozumie otaczającej przyrody, dlatego trzeba nauczyć go patrzeć, przyzwyczajać do obserwowania, zastanawiania się, dostrzegania zmian zachodzących pod wpływem różnych czynników i według określonych praw. Te i inne umiejętności, poszerzanie swojej wiedzy uczeń uzyska poprzez aktywnie uczestnictwo w zajęciach ZPB. Wyniki pracy Beneficjentów będą systematycznie zamieszczane na platformie internetowej IPI. To jeszcze bardziej zmobilizuje uczniów do wytrwałej i rzetelnej pracy.
Albert, Janusz, Konrad