Dla ucznia
Dla rodzica
Pomoc i opieka
Harmonogram zajęc SPS II
- Szczegóły
- Opublikowano: 20.09.2019 18:09
HARMONOGRAM ZAJĘĆ PROJEKTOWYCH OBOWIĄZUJĄCY OD 23 WRZEŚNIA 2019
Harmonogram spotkań dla rodziców:
"Szkoła dla rodziców" -
"Konsultacje dla rodziców w ramach terapii pedagogicznej dysleksji" -
Harmonogram zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu "Szkolna Pracownia Sukcesu II":
Klasa/Grupa |
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
I |
Zajęcia rozwijające 11:40-12:25 p. Edyta Wasiluk-Jarosz Zajęcia przyrodnicze rozwijające 11:40-12:25 p. Wioletta Kisiel |
Zajęcia rozwijające 11:40-12:25 p. Edyta Wasiluk-Jarosz Zajęcia przyrodnicze rozwijające 11:40-12:25 p. Wioletta Kisiel |
|||
II |
Zajęcia przyrodnicze rozwijające 11:40-13:10 p. Edyta Rożak |
Zajęcia rozwijające p. Marta Matak |
Zajęcia rozwijające p. Marta Matak |
||
III |
Zajęcia rozwijające p. Beata Dusza |
Zajęcia rozwijające 11:40-12:25 p. Beata Dusza |
Zajęcia przyrodnicze rozwijające 11:40-13:10 p. Edyta Rożak |
||
IV |
Zajęcia przyrodnicze rozwijające 12:30-14:00 p. Irena Afranowicz |
Zajęcia rozwijające 12:30-14:00 p. Katarzyna Jankowska |
|||
V |
Zajęcia rozwijające 12:30-14:00 p. Edyta Wasiluk-Jarosz |
Zajęcia przyrodnicze rozwijające 12:30-14:00 p. Irena Afranowicz |
|
||
VI |
Zajęcia przyrodnicze rozwijające 14:15-15:45 p. Izabela Guzicz |
Zajęcia rozwijające 12:30-14:00 p. Beata Dusza |
|
||
VII |
Zajęcia rozwijające 14:15-15:45 p. Katarzyna Jankowska |
|
|||
VIII |
Zajęcia rozwijające 14:15-15:45 p. Edyta Wasiluk-Jarosz |
||||
Grupy łączone IV-VIII |
Socjoterapia gr. I 12:30-14.00 p. Małgorzata Kosińska Socjoterapia gr. II 14:15-15.45 p. Małgorzata Kosińska |
Zajęcia terapia pedagogiczna dysleksji gr. I 12:30-14:00 p. Justyna Czubak Zajęcia terapia pedagogiczna dysleksji gr. III 14:15-15:45 p. Justyna Czubak |
Zajęcia terapia pedagogiczna dysleksji gr. II 12:30-14:00 p. Urszula Białobrzeska |
||
Grupy łączone VII-VIII |
Zajęcia projekt biologiczno-chemiczny 14:15-15:45 p. Izabela Guzicz |
Zajęcia projekt historyczny 14:15-15:45 p. Justyna Czubak Zajęcia projekt dziennikarski 14:15-15:45 p. Urszula Białobrzeska |
Zajęcia projekt informatyczny 14:15-15:45 p. Jan Radziszewski |
Zajęcia projekt geograficzno-fizyczny 13:30-15:00 p. Wiesława Hulanicka |
Regulamin projektu Szkolna Pracownia Sukcesu II
- Szczegóły
- Opublikowano: 19.08.2019 19:08
REGULAMIN PROJEKTU
Szkolna Pracownia Sukcesu II
§ 1
Postanowienia ogólne.
- Regulamin określa warunki uczestnictwa w projekcie nr RPWM.02.02.02-28-0008/17 pn. „Szkolna Pracownia Sukcesu II” współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Poddziałanie 2.2.1 – Podniesienie jakości oferty edukacyjnej ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych uczniów.
- Projekt realizowany jest przez Gminę Młynary/Szkołę Podstawową im. Stefana Żeromskiego w Młynarach, 14-420 Młynary, ul. Warszawska 1.
- Działania realizowane będą na terenie Szkoły Podstawowej w Młynarach
z uwzględnieniem wyjazdów, wyjść terenowych, wycieczek i szkoleń. - Projekt realizowany jest od 01 sierpnia 2019 r. do 30 czerwca 2021 r.
- Ogólny nadzór nad realizacją oraz podejmowanie decyzji dotyczących realizacji projektu pozostaje w gestii Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Młynarach.
§ 2
Słownik pojęć
- Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
Projekt – projekt „Szkolna Pracownia Sukcesu II” – Realizator Gmina Młynary/Szkoła podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Młynarach;
Realizator Projektu – Gmina Młynary/Szkoła podstawowa im. Stefana Żeromskiego
w Młynarach;
Uczestnik/Uczestniczka Projektu – (uczeń/uczennica, nauczyciel, rodzic) – osoba zakwalifikowana zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie, bezpośrednio korzystająca z pomocy w ramach projektu;
Biuro Projektu – sekretariat Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego
w Młynarach, ul. Warszawska 1, 14-420 Młynary;
Strona internetowa projektu – www.zs.mlynary.edu.pl
§ 3
Założenia projektu
- Celem ogólnym Projektu podniesienie kompetencji językowych, matematyczno-przyrodniczych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy wśród 175 (81K, 94M) uczniów Szkoły Podstawowej w Młynarach, podniesienie kompetencji wśród 20 nauczycieli (18K, 2M) i 70 rodziców (64K, 6M) poprzez realizację zajęć wyrównawczych i rozwijających, wdrożenie nauczania metodą eksperymentu, indywidualizację pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, doskonalenie kwalifikacji i umiejętności nauczycieli oraz konsultacje i szkolenia dla rodziców w okresie 01.08.2019-30.06.2021.
- Działania projektowe obejmują:
ZADANIE 1: Zajęcia rozwijające z języka angielskiego
a) Zajęcia pozalekcyjne rozwijające zainteresowania z języka angielskiego dla uczniów klas I-VIII. Powstanie 8 grup 10-osobowych, 2h zajęć w tygodniu przez 4 semestry;
ZADANIE 2: Zajęcia rozwijające przyrodnicze – zajęcia dla uczniów klas młodszych.
a) Zajęcia pozalekcyjne rozwijające zainteresowania przyrodnicze dla uczniów klas I-VI. Powstanie 6 grup 10-osobowych, 2h zajęć w tygodniu przez 4 semestry;
b) Utworzenie przyszkolnej stacji przyrodniczej: wiata do prowadzenia zajeć terenowych;
c) Wyjazdy edukacyjne: każda grupa weźmie udział w 1 wyjeździe do Akwarium Gdyńskiego i Centrum Eksperymentu w Gdyni;
d) Warsztaty zielarskie: każda grupa weźmie udział w wyjazdowych warsztatach, które odbędą się w zagrodzie edukacyjnej „Ziołowy Dzbanek”;
e) Organizacja 2 pikników naukowych w szkole.
ZADANIE 3: Indywidualizacja procesu nauczania
a) Zajęcia pozalekcyjne terapeutyczne: „terapia pedagogiczna dyslekcji” dla uczniów klas IV-VI. Powstaną 3 grupy 8 osobowe, 2h zajęć w tygodniu przez 4 semestry;
b) Konsultacje dla rodziców – spotkania raz w miesiącu przez 4 semestry;
c) 3 dniowy wyjazd terapeutyczny.
d) Zajęcia pozalekcyjne terapeutyczne dla uczniów klas IV-VI. Powstaną 2 grupy 8 osobowe, 2h zajęć w tygodniu przez 4 semestry;
e) Szkoła dla rodziców - 2 grupy 8 osobowe, 2h zajęć co 2 tygodnie (4h/miesiąc) przez 4 semestry;
f) 3 dniowy wyjazd terapeutyczny dziecka z rodzicem.
ZADANIE 4: Szkolny Ośrodek Kariery - SzOK
a) Warsztaty grupowe z doradcą zawodowym dla uczniów klas VII i VIII;
b) Indywidualne spotkania z doradcą zawodowym dla uczniów klas VII i VIII oraz ich rodziców;
c) Wizyty na targach szkół średnich – jeden wyjazd w roku szkolnym;
d) Wizyty zawodoznawcze w zakładach pracy – trzy wizyty dla każdej klasy.
ZADANIE 5: Realizujemy projekty – zajęcia rozwijające dla uczniów klas starszych.
a) Zajęcia biologiczno - chemiczne dla uczniów klas VII-VIII. Powstaną 2 grupy 8-osobowe, 2h zajęć w tygodniu przez 2 semestry dla każdej z grup;
b) Wyjazd edukacyjny: każda grupa weźmie udział w 1 wyjeździe do Akwarium Gdyńskiego i Centrum Eksperymentu w Gdyni;
c) Zajęcia historyczne dla uczniów klas VII-VIII. Powstaną 2 grupy 8-osobowe, 2h zajęć w tygodniu przez 2 semestry dla każdej z grup;
d) Wyjazd edukacyjny: każda grupa weźmie udział w 1 wyjeździe do Muzeum II wojny Światowej w Gdańsku;
e) Zajęcia informatyczne dla uczniów klas VII-VIII. Powstaną 2 grupy 8-osobowe, 2h zajęć w tygodniu przez 2 semestry dla każdej z grup;
f) Wyjazd edukacyjny: każda grupa weźmie udział w 1 wyjeździe do Centrum Eksperymentu w Gdyni;
g) Zajęcia geograficzno - fizyczne dla uczniów klas VII-VIII. Powstaną 2 grupy 8-osobowe, 2h zajęć w tygodniu przez 2 semestry dla każdej z grup;
h) Wyjazd edukacyjny: każda grupa weźmie udział w 1 wyjeździe do Centrum Eksperymentu w Gdyni;
i) Zajęcia dziennikarskie dla uczniów klas VII-VIII. Powstaną 2 grupy 8-osobowe, 2h zajęć w tygodniu przez 2 semestry dla każdej z grup;
j) Wyjazd edukacyjny: każda grupa weźmie udział w 1 wyjeździe do redakcji gazety w Gdańsku;
k) Warsztaty wspierające rozwój kompetencji miękkich - 3 dniowy wyjazd dla uczestników wszystkich grup.
ZADANIE 6: Doskonalenie nauczycieli
e) Szkolenie z zakresu prowadzenia zajęć matematyczno-przyrodniczych metodą eksperymentu – 4 nauczycieli;
f) Szkolenie: Praca metodą projektu – 10 nauczycieli;
g) Szkolenie: Wykorzystanie e-podręczników i e-zasobów – 10 nauczycieli;
h) Trening umiejętności wychowawczych – 10 nauczycieli;
i) Studia podyplomowe z zakresu doradztwa zawodowego – 1 nauczyciel;
j) Studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej – 1 nauczyciel.
§ 4
Zasady rekrutacji
- Rekrutację uczestników Projektu prowadzić będzie Komisja Rekrutacyjna w składzie: Koordynator, Pedagog szkolny, Wicedyrektor, nauczyciel przedmiotu. Komisja odpowiedzialna jest za przeprowadzenie procesu rekrutacji uczestników/ uczestniczek projektu wg procedury określonej w niniejszym Regulaminie.
- O uczestnictwo w Projekcie mogą ubiegać się osoby, które spełniają łącznie następujące warunki:
I. UCZNIOWIE:
a) uczęszczają do Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Młynarach;
b) złożą poprawnie wypełniony formularz zgłoszeniowy (wzór formularza stanowi załącznik nr 1a do niniejszego Regulaminu);
c) przedstawią zgodę rodzica na udział w projekcie.
Podczas rekrutacji dodatkowo weryfikowane będą:
1. Zajęcia terapeutyczne:
a) posiadane orzeczenie lub opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej: im większe trudności tym większe pierwszeństwo – 1 pkt;
b) ocena sytuacji rodzinnej (weryfikacja: na podstawie opinii wychowawcy) – od 1 do 10 pkt.
2. Zajęcia rozwijające:
a) ocena z przedmiotu (weryfikacja na podstawie ocen z właściwego przedmiotu: im wyższa ocena tym większe pierwszeństwo) - ocena 6 - 6pkt, ocena 5 - 5pkt, ocena 4 - 4pkt.;
b) udział w konkursach/olimpiadach – za każdy konkurs 1 pkt.;
c) ocena sytuacji rodzinnej (weryfikacja: na podstawie opinii wychowawcy) – od 1 do 10 pkt.
4. Szkolny Ośrodek Kariery:
a) posiadane orzeczenie lub opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej: im większe trudności tym większe pierwszeństwo – 1 pkt;
b) ocena sytuacji rodzinnej (weryfikacja: na podstawie opinii wychowawcy) – im trudniejsza sytuacja tym większe pierwszeństwo – od 1 do 10 pkt.
II. NAUCZYCIELE:
a) są zatrudnieni na umowę o pracę w Szkole Podstawowej w Młynarach;
b) złożą poprawnie wypełniony formularz zgłoszeniowy (wzór formularza stanowi załącznik nr 1b do niniejszego Regulaminu);
Podczas rekrutacji premiowani dodatkowo będą nauczyciele:
a) nauczyciele z małym stażem pracy (weryfikacja: im niższy staż pracy tym większe pierwszeństwo – do 10 lat- 2pkt, powyżej 10 lat - 1pkt.;
b) nauczyciele powyżej 40 roku życia – do 40 lat - 1pkt, powyżej 40l. - 2pkt.;
c) nauczyciele nauk matematyczno-przyrodniczych – 1 pkt.
III. RODZICE:
a) są rodzicami lub opiekunami prawnymi uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Młynarach;
b) złożą poprawnie wypełniony formularz zgłoszeniowy (wzór formularza stanowi załącznik nr 1b do niniejszego Regulaminu);
c) są rodzicami dziecka posiadającego opinię/orzeczenie – od 1 do 10 pkt;
d) są rodzicami dziecka potrzebującego indywidualnego podejścia wychowawczego (weryfikacja: opinia pedagoga) - od 1 do 10 pkt;
- Warunkiem zakwalifikowania do projektu jest podpisanie przez każdego uczestnika deklaracji uczestnictwa w projekcie oraz oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych wraz z zakresem danych, stanowiących załącznik nr 2 i 3 do Regulaminu.
- Rekrutacja prowadzona będzie zgodnie z harmonogramem realizacji projektu, tj. we wrześniu 2019r i we wrześniu 2020 – rekrutacja uzupełniająca.
- Procedura rekrutacji obejmuje następujące etapy:
a) powołanie Komisji Rekrutacyjnej;
b) akcja informacyjno- promocyjna, rozpoczęcie procesu rekrutacji – wszelkie informacje na bieżąco umieszczane na tablicach informacyjnych Szkoły Podstawowej, stronie internetowej, przekazywane podczas lekcji, zebrań i rad pedagogicznych;
c) złożenie formularzy zgłoszeniowych w biurze projektu;
d) podjęcie decyzji o zakwalifikowaniu do Projektu – Decyzja Komisji Rekrutacyjnej,
w porozumieniu z osobami wyłonionymi do prowadzenia zajęć
e) podanie do wiadomości kandydatów wyników rekrutacji:
- listy uczestników/uczestniczek zakwalifikowanych do poszczególnych grup zajęciowych,
- ewentualnej listy rezerwowej
f) podpisanie Deklaracji Uczestnictwa oraz oświadczenia o wyrażeniu zgody
a przetwarzanie danych osobowych wraz z zakresem danych, stanowiących załącznik nr 2 i 3 do Regulaminu. Podpisanie Deklaracji Uczestnictwa jest równoznaczne
z oświadczeniem o zapoznaniu się z Regulaminem Projektu.
g) podanie do wiadomości harmonogramu planowanych zajęć;
h) stworzenie ostatecznych list uczestników/ uczestniczek zajęć i list rezerwowych (po uwzględnieniu rezygnacji, przemieszczeń, wyników losowań i prezentacji);
i) poinformowanie uczestników/ uczestniczek o zakwalifikowaniu do poszczególnych grup zajęciowych.
- Osoby, które z powodu braku miejsc nie zostaną zakwalifikowane do udziału
w zajęciach, będą umieszczone na liście rezerwowej. W przypadku rezygnacji Uczestnika/ Uczestniczki z udziału w zajęciach w ramach Projektu, osoby z listy rezerwowej otrzymają propozycję przystąpienia do zajęć.
§ 5
Zasady uczestnictwa w projekcie
Uprawnienia i obowiązki uczestników Projektu:
- Każdy Uczestnik/ Uczestniczka ma prawo do:
a) nieodpłatnego udziału w Projekcie,
b) udziału w zajęciach, na które się zakwalifikował,
c) zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy,
d) otrzymania materiałów i pomocy dydaktycznych do zajęć,
e) opuszczenia maksymalnie 20% zajęć bez usprawiedliwienia (w przypadku uczniów – podpisanego przez rodzica lub opiekuna prawnego). Opuszczenie większej ilości zajęć bez usprawiedliwienia jest podstawą do skreślenia z listy uczestników.
- Każdy Uczestnik / Uczestniczka zobowiązany jest do:
a) złożenia dokumentów potwierdzających uczestnictwo w Projekcie,
b) aktywnego i systematycznego udziału w działaniach projektowych oraz zachowania zgodnego z zasadami określonymi w Regulaminie,
c) przedstawienia pisemnego usprawiedliwienia w przypadku nieobecności na zajęciach,
d) wypełnienia ankiety oceniającej oraz innych dokumentów służących bezpośrednio monitoringowi, kontroli i ewaluacji Projektu,
e) bieżącego informowania o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalsze uczestnictwo w Projekcie.
f) Szkoła Podstawowa w Młynarach zapewnia uczestnikom/ uczestniczkom Projektu będących uczniami i nauczycielami wyżywienie w ramach organizowanych w projekcie wyjazdów edukacyjnych i szkoleń.
§ 6
Zasady rezygnacji z udziału Projektu
- W trakcie realizacji Projektu rezygnacja uczestnika / uczestniczki z udziału w Projekcie jest dopuszczalna w przypadkach uzasadnionych zdarzeniem losowym lub chorobą
i wymaga usprawiedliwienia w formie pisemnego oświadczenia o przyczynie rezygnacji, złożonego w ciągu 7-miu dni od momentu wskazanych przyczyn (w przypadku uczniów - przez rodzica lub opiekuna prawnego). - W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających 20% wymiaru zajęć, Realizator Projektu ma prawo skreślić uczestnika/ uczestniczkę z grupy.
- W celu zapewnienia ciągłej i pełnej obsady grup, Realizator Projektu przewiduje utworzenie list rezerwowych uczestników.
- W przypadku rezygnacji uczestnika/uczestniczki lub skreślenia z grupy jego miejsce zajmuje pierwsza osoba z listy rezerwowej.
- Realizator Projektu zastrzega sobie prawo skreślenia uczestnika/ uczestniczki z listy uczestników Projektu w przypadku naruszenia przez niego niniejszego regulaminu. 6.
W przypadku rezygnacji lub skreślenia Uczestnika/ Uczestniczki z udziału w Projekcie, Realizator Projektu może żądać od niego zwrotu przekazanych materiałów.
§ 7
Monitoring i kontrola
- Uczestnicy/ Uczestniczki podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji.
- Uczestnik/ Uczestniczka zobowiązany jest do udzielania informacji na temat realizacji Projektu osobom i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzania kontroli Projektu.
- Realizator w trakcie realizacji projektu przeprowadzi badania ewaluacyjne.
- W trakcie trwania Projektu Koordynator wraz ze Specjalistą ds. monitoringu i ewaluacji na bieżąco monitorować będą poziom zadowolenia z uczestnictwa poprzez obserwację, rozmowy z prowadzącymi zajęcia i rozmowy z uczestnikami/uczestniczkami – wszelkie wynikłe z tego zastrzeżenia, modyfikacje, zalecenia i uwagi wymagają formy pisemnej.
- Przez cały okres trwania projektu – na bieżąco monitorowany będzie również poziom zaawansowania osiąganych celów projektu oraz zgodność z założeniami wniosku
o dofinansowanie.
§ 8
Postanowienia końcowe
- Uczestnik / uczestniczka zobowiązany jest do przestrzegania i stosowania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Kwestie nieuregulowane w niniejszym Regulaminie rozstrzygane są przez Dyrektora Szkoły Podstawowej w Młynarach
- Realizator Projektu zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu, o czym poinformuje na stronie internetowej Projektu.
- Aktualna treść niniejszego Regulaminu jest dostępna w Biurze projektu, oraz na stronie internetowej Projektu.
Młynary dn.: 19.08.2019 Zatwierdzam: Jan Radziszewski
Petra, Fryderyka, Artur