Company Logo

Konkurs przyrodniczo-ekologiczny dla kl. II-VIII

Regulamin konkursu przyrodniczego

Miłośnicy przyrody- każdy człowiek wie, jak śmieci segreguje się”

W konkursie bierze udział maksymalnie po 5 osób z klas II-IV, V-VIII (zgłaszają się osoby chętne,w przypadku dużej ilości chętnych uczniów do konkursu wybiera wychowawca w przypadku kl. II-III i nazwiska podawane są do p. Wioletty Kisiel a w przypadku klas starszych zgłaszają się do pani Izabeli Guzicz ). Nazwiska uczestników należy podać do 14 stycznia 2022r.

Konkurs planowany jest w styczniu 2022r. W przypadku przedłużającej się nauki zdalnej po powrocie do nauki stacjonarnej. Nagrody będą wręczane w dwóch kategoriach wiekowych.

I. Cele konkursu:

- rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody i zachęcanie do zachowań proekologicznych;

- znaczenie świata przyrodniczego dla człowieka;

- podnoszenie świadomości ekologicznej uczniów na temat prawidłowego gospodarowania odpadami;

- pozyskiwanie surowców wtórnych;

- poszerzenie wiedzy o środowisku społeczno- przyrodniczym:

* wybrane elementy flory i fauny Polski;

* zjawiska przyrodnicze w przysłowiach;

* życie w poszczególnych porach roku.

II. Zakres wiadomości:

Uczestnik konkursu:

- rozpoznaje odgłosy zwierząt;

  • rozpoznaje rośliny na ilustracjach;

  • rozróżnia grzyby jadalne i niejadalne;

- zna przysłowia dotyczące zjawisk przyrodniczych;

- wie, czym charakteryzuje się życie organizmów w poszczególnych porach roku;

- zna zwiastuny wiosny;

- potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia z zakresu ekologii (smog, ekologia);

- segreguje odpady;

- wie, co pozyskuje się z surowców wtórnych;

- korzysta ze źródeł informacji.

 

III. W skład komisji konkursowej będą wchodzić:

- dyrektor/wicedyrektor;

- nauczyciel przyrody lub biologii;

  • pedagog;

  • logopeda

 

Zachęcamy do udziału

Wioletta Kisiel

Izabela Guzicz

Dzisiaj jest 28 marca 2024 Imieniny obchodzą:
Aniela, Sykstus, Joanna

eDziennik

Logowanie



Odwiedza nas 13 gości oraz 0 użytkowników.


(c) 2011-2012 Zespół Szkół Młynary