Dla ucznia
Dla rodzica
Pomoc i opieka
Logopeda
- Szczegóły
- Opublikowano: 18.07.2012 23:07
ZAPRASZAM RODZICÓW NA LEKCJE OTWARTE ( na zajeciach otrzymaja panstwo niezbedne informacje do cwiczen z dzieckiem w domu, materialy pomocne do pracy oraz beda mieli okazje przyjrzec sie pracy logopedy)należy umowic sie wcześniej z logopeda na dogodny dla siebie termin realizacji zajęc.
kontakt tel.698 649 954
Logopeda - mgr Sylwia Monika Waśniewska
Godziny pracy w roku szkolnym 2019/2020
poniedziałek 8:00-12:30
wtorek 7:30-8:45 9:45-11:30
środa 7:30-11:30 13:30-14:15
czwartek 8:50-11:30 12:30-13:15
piątek 7:00-12:30
KONSULTACJE DLA RODZICÓW odbywają się w dogodnym dla Państwa terminie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy logopedy, po ówczesnym umówieniu.
Plan pracy logopedy w Zespole Szkół w Młynarach
Działalność diagnostyczna:
1.Wstępne przeprowadzenie badań w celu ustalenia wad wymowy uczniów klas pierwszych
2.Zakwalifikowanie potrzebujących uczniów do dalszej diagnozy i terapii oraz do zajeć logopedycznych.
3.Przeprowadzenie prawidłowej diagnozy.
4.Kontynuacja terapii wad i zaburzeń mowy uczniów klas II-VI i gimnazjum (według potrzeb)
Profilaktyka logopedyczna uczniów
1. Zapobieganie powstawaniu wad wymowy i czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy.
2.Stymulowanie procesu nabywania kompetencji i sprawności warunkujących prawidłowy przebieg komunikacji językowych.
3.Czuwanie nad rozwojem mowy, kształcenie, rozwijanie i doskonalenie umiejętności komunikowania się z otoczeniem.
4.Zapobieganie dysharmonii rozwojowych.
5.Stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego.
6.Prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę i doskonalących mowę już ukształtowaną:ćwiczenia aparatu artykulacyjnego,oddechowego i fonacyjnego, ćwiczenia słuchowe, rytmiczne, ćwiczenia dykcji.
7. Stymulacja rozwoju językowego uczniów z uwzględnieniem wszystkich aspektów mowy:wymowa, słownictwo, strona gramatyczna i stylistyczna wypowiedzi.
Terapia logopedyczna, jednolitość oddziaływań dydatyczno-wychowawczych
1.Ustalenie odpowiedniego rodzaju terapii w celu osiągnięcia zamierzonych efektów pracy, usuwanie, likwidowanie wszelkich zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej.
2.Uwzględnienie potrzeb dziecka w terapii, pomoc w przezwyciężaniu problemów z mówieniem, rozumieniem, pisaniem, czytaniem.
3.Indywidualna lub grupowa praca z uczniem w zależności od rodzaju zaburzeń mowy.
4.Włączenie, zaangażowanie rodzica lub opiekuna do życia szkolnego, pracy z dzieckiem i zachęcanie do realizacji zadanego materiału ćwiczonego.
5.Regularne spotkania logopedy z uczniem, rodzicami lub opiekunami dziecka uczęszczającego na terapię logopedyczną.
Podnoszenie jakości opieki logopedycznej
1. Współpraca z nauczycielami i wychowawcami, uświadomienie prawidłowej wymowy u dzieci, zapewnienie pomocy o charakterze terapeutycznym i instruktażowym.
2.Stała współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
3.Współpraca z Centrum Logopedycznym i grupami wsparcia.
4.Wykorzystanie w pracy pomocy logopedycznych (karty pracy, gry planszowe, płyty komputerowe).
Albert, Janusz, Konrad