Dla ucznia
Dla rodzica
Pomoc i opieka
Rozpoczęcie realizacji projektu Szkolna Pracownia Sukcesu
- Szczegóły
- Opublikowano: 22.08.2017 18:08
1 sierpnia 2017 r. w Szkole Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Młynarach rozpoczęła się realizacja projektu "Szkolna Pracownia Sukcesu" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Celem projektu jest podniesienie wśród uczniów kompetencji językowych, matematyczno-przyrodniczych oraz umiejętności niezbędnych na rynku pracy poprzez realizację zajęć wyrównawczych i rozwijających.
W ramach projektu przewiduje się realizację zajęć rozwijających z j. angielskiego i przyrodniczych, zajęć wyrównawczych z matematyki, terapię pedagogiczną dysleksji, zajęcia socjoterapeutyczne oraz doskonalenie umiejętności i kwalifikacji nauczycieli w zakresie nauczania opartego na metodzie eksperymentu i wspierania uczniów w rozwoju kompetencji kluczowych. Zostaną również doposażone pracownie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz językowa. Realizacja projektu wpłynie na podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych, właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy oraz rozwój zindywidualizowanego podejścia do ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wpłynie to na podniesienie jakości w obszarze kształcenia ogólnego poprzez stworzenie w szkole warunków do nauczania eksperymentalnego, co bezpośrednio przełoży się na wzrost poziomu ich kompetencji kluczowych, jak również zapewnienie nauczycielom możliwości szkolenia i doskonalenia umiejętności zawodowych w celu poprawy jakości szkół w ww. obszarach. Projekt ma charakter zintegrowany i jest częścią przedsięwzięcia pn. „Wzrost jakości usług edukacyjnych ukierunkowanych na rozwój kompetencji pożądanych na rynku pracy na obszarze ZIT Elbląga”.
Projekt SPS realizowany będzie w okresie 01.08.2017 r. do 31.06.2019 r. Kwota dofinansowania projektu ze środków UE wynosi 519 824,01 PLN. W okresie trwania projektu będą realizowane następujące zadania:
- Zajęcia rozwijające z języka angielskiego;
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki;
- Zajęcia przyrodnicze rozwijające;
- Zajęcia terapii pedagogicznej dysleksji;
- Zajęcia socjoterapeutyczne;
- Doskonalenie nauczycieli.
Flora, Jan, Roman